Сертифікація вчителів математики-2023: шлях сміливих і успішних
Сертифікація – надзвичайно важливий етап у діяльності вчителів. Попри важкі часи, у 2023 році вперше розширено коло тих, хто мав змогу у такий спосіб продемонструвати свою професійну кваліфікацію. До вчителів початкової школи приєдналися також їхні колеги, що викладають у 5-6 класах. Темі «Сертифікація вчителів математики-2023: шлях сміливих і успішних» була присвячена зустріч професійної спільноти вчителів математики 28 грудня 2023 року. Під час зустрічі колеги, які брали участь та успішно пройшли сертифікацію, поділилися своїми враженнями та досвідом.
Алла Писарєва, вчитель математики ліцею № 5 імені Т.Г.Шевченка, поділилася враженнями після проходження першого етапу сертифікації. Вона відмітила, що незалежне тестування педагогічного працівника дає змогу з’ясувати знання фахових методик, педагогіки, психології і розуміння сутності освітньої реформи, ознайомила із зошитом незалежного тестування фахових знань та вмінь учителів математики, проаналізувала ряд завдань.Марина Назарова, вчитель математики ліцею№ 1, поділилася своїм досвідом участі у сертифікації, а саме від реєстрації до самооцінювання власної педагогічної майстерності та вивчення практичного досвіду. Марина Анатоліївна проаналізувала ті завдання, які її вражали та провела тренінгове заняття із розв'язування окремих тестових завдань. Не менш цікавим та змістовним був виступ Інни Кравченко, учителя математики ліцею№ 9 імені Олега Ольжича, експерта оцінювання професійних компетентностей учителів математики. Вона розповіла про етапи та особливості підготовки експертів з оцінювання, звернула увагу педагогів на критерії всебічного комплексного оцінювання професійних компетентностей вчителя відповідно до вимог Професійного стандарту під час трьох етапів процедури. Галина Ковальчук, консультант КУ «ЦПРПП КМР», зупинилась на окремих питаннях проведення сертифікації педагогічних працівників у 2024 році.
Наразі досить актуальне питання надолуження освітніх втрат, тому пошук шляхів розв’язання цієї проблеми є пріоритетним для закладів загальної середньої освіти. Що таке навчальні втрати, прогалини/розриви в навчанні, як допомогти учням надолужити пропущене і успішно продовжувати навчання розкрила у своєму виступі керівник спільноти Олена Башинська, учитель математики ліцею№ 9 імені Олега Ольжича. Вона наголосила, що ідеальної стратегії компенсації навчальних втрат не існує: кожен обраний шлях матиме свої переваги та недоліки, тому учителям важливо індивідуально вибрати стратегії подолання освітніх втрат та скоригувати навчальні плани.